- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že by změnily pedagoga? To taky dělá hodně...
No, ona pouhá příslušnost k čemukoli zpravidla nestačí. Výchova a vývoj chvíli trvá. Pokud k nějaké výchově a vývoji vůbec dojde. Není to pravidlo.
Kdysi byla o prázdninách u nás na Praze 3 otevřená jen jedna školka, kam jsme vodili po dva týdny dceru. Waldorfská školka... Vzpomínám si, jak asi po třech dnech, kdy jsem ji tam ráno zase vedl, si tamní učitelka posteskla, že ty děti z jiných (rozumějte ,,normálních") školek si tak krásně po sobě odpoledne umí, na rozdíl od těch domovských waldorfátek, uklízet hračky a jak krásně reagují na pokyny... Tehdy jsem se musel smát. V normálních školkách totiž děti mají alespoň jakýs-takýs řád. V té waldorfské ale vládla totální anarchie. Vyrůstaly tam "osobnosti", které by každý normální rodič musel řezat desetkrát denně, a ještě by to bylo málo...
Příliš optimistické. Fakani se těžko mění.